https://smartian.pl/
Przejdź do treści§ 1.
Postanowienia ogólne
1. Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Użytkowników korzystających z serwisu internetowego działającego pod nazwą SMARTIAN, dostępnego pod adresem smartian.pl (dalej jako „Serwis”).
2. Właściciel Serwisu – tj. SMARTIAN spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Michałowicach (05-816), ul. 3 Maja 19, wpisana do rejestru
przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr. KRS: 0000894554, NIP: 5342638398, REGON: 38867951900000, kapitał zakładowy w wysokości 5.000,00 zł – zastrzega prawo zmiany niniejszej polityki prywatności. Wszelkie zmiany będą komunikowane w sposób widoczny i zrozumiały.
§ 2.
Administrator Danych Osobowych
1. Administratorem danych osobowych zawartych w Serwisie jest SMARTIAN spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Michałowicach (05-816),
ul. 3 Maja 19, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr. KRS: 0000894554, NIP: 5342638398, REGON: 38867951900000, kapitał zakładowy w wysokości 5.000,00 zł (dalej jako „Administrator”).
§ 3.
Dane kontaktowe
1. Z Administratorem można skontaktować się w ramach:
1) korespondencji tradycyjnej na adres: SMARTIAN sp. z o.o., ul. 3 Maja 19, 05-816 Michałowice,
2) korespondencji elektronicznej na adres: info@smartian.pl.
§ 4.
Zasady przetwarzania danych osobowych
1. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników zgodnie z przepisami RODO.
2. Administrator stosuje wymagane przez przepisy prawa unijnego środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych i zabezpieczenie danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przejęciem przez osoby nieuprawnione, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów oraz zmianą, utratą lub zniszczeniem.
3. Administrator oświadcza, że podanie danych oznaczonych w Serwisie internetowym jako wymagane, jest dobrowolne, ale konieczne dla korzystania z funkcjonalności, w tym dla założenia i prowadzenia Konta, Konta Uczestnika oraz złożenia i realizacji zamówień.
4. Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie od Administratora informacji handlowych, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz na wykorzystywanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celach marketingowych. Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne, nie jest warunkiem realizacji zamówienia, ani prowadzenia Konta, Konta Uczestnika w Serwisie.
§ 5.
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
1. Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane w następujących celach:
1) prowadzenia Konta oraz Konta Uczestnika w Sklepie internetowym (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO),
2) realizacji umów zawartych z Użytkownikami oraz zamówień w Serwisie (art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO),
3) marketingu bezpośredniego własnych usług i produktów będący prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO),
4) udzielenia odpowiedzi na wiadomość przesłaną przez Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO),
5) prowadzenia usługi newslettera (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO),
6) badań analitycznych, polegających w szczególności na badaniu i analizie ruchu w ramach Serwisu celem prowadzenia statystyk, który jest prawnie
uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO),
7) archiwalnych (dowodowych) na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, który jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO),
8) ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO),
9) badania opinii i poziomu zadowolenia Klientów, które jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
§ 6.
Okres przechowywania danych osobowych
1. Dane Użytkownika będą przechowywane przez następujący okres:
1) dane dotyczące prowadzenia konta Klienta oraz Konta Uczestnika – przez okres jego utrzymywania w Serwisie i nie dłużej niż do momentu zgłoszenia przez Użytkownika żądania jego usunięcia,
2) dane związane z realizacją umów zawartych z Użytkownikami oraz zamówień – przez okres pięciu lat od zakończenia roku, w którym zrealizowano zamówienie – chyba, że dalsze ich przechowywanie uzasadnione jest terminem przedawnienia roszczeń,
3) dane związane z realizacją działań marketingowych – do momentu zgłoszenia sprzeciwu,
4) dane związane z udzieleniem odpowiedzi na zapytanie – do momentu wycofania udzielonej zgody, chyba że dalsze przechowywanie danych
uzasadnione jest nadrzędnym interesem Administratora, w postaci np. obrony przed ewentualnymi roszczeniami,
5) dane związane z realizacją procesu reklamacji lub odstąpienia od umowy – przez czas niezbędny do realizacji procedury reklamacyjnej lub
procedury odstąpienia; reklamacje oraz oświadczenia o odstąpieniu od umowy mogą̨ być́ ponadto archiwizowane w celu możliwości wykazania w
przyszłości przebiegu procesu reklamacyjnego lub odstąpienia od umowy,
6) prowadzenie usługi newslettera – do momentu zrezygnowania z subskrypcji newslettera,
7) cele archiwalne – przez okres niezbędny do realizacji tego celu,
8) ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – przez okres niezbędny do realizacji tego celu,
9) badanie opinii – przez okres niezbędny do realizacji tego celu.
§ 7.
Kategorie danych osobowych
2. Administrator zbiera, przetwarza i przechowuje następujące dane Użytkowników:
1) w związku z założeniem Konta: imię i nazwisko, adres korespondencji elektronicznej, adres, telefon, a w przypadku przedsiębiorców również firmę oraz NIP,
2) w związku z założeniem Konta Uczestnika: imię i nazwisko, adres korespondencji elektronicznej, adres, telefon, nr PESEL lub numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, data urodzenia,
3) w związku ze złożeniem zamówienia/ realizacją umowy zawartej z Użytkownikiem: imię i nazwisko, adres korespondencji elektronicznej, adres, telefon, a w przypadku przedsiębiorców również firmę oraz NIP, nr PESEL Uczestnika lub numer dokumentu stwierdzającego tożsamość Uczestnika, data urodzenia Uczestnika,
4) w związku z udzieleniem odpowiedzi na wiadomość przesłaną przez Użytkownika: imię i nazwisko, adres korespondencji elektronicznej, telefon, data urodzenia Uczestnika,
5) w związku z badaniem opinii: imię i nazwisko, adres korespondencji elektronicznej, informacje o zamówieniu.
3. Podczas korzystania Użytkownika z Serwisu Administrator zbiera i gromadzi w sposób automatyczny informacje takie jak: adres IP, adres URL żądania,
identyfikator urządzenia, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, typ przeglądarki, język przeglądarki, data i godzina korzystania z serwisu,
rozdzielczość ekranu, typ i wersja systemu operacyjnego, a także inne tego typu informacje.
§ 8.
Pliki cookies
1. Serwis wykorzystuje pliki cookies.
2. Cookie to mały plik tekstowy, który strona internetowa zapisuje na komputerze lub urządzeniu przenośnym Użytkownika w chwili, gdy ten ją przegląda.
Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
3. W ramach Serwisu stosowane są dwa rodzaje plików cookies – sesyjne oraz stałe. Cookies sesyjne są plikami tymczasowymi, które pozostają na
urządzeniu Użytkownika aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Stałe pliki cookies
pozostają na urządzeniu Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez Użytkownika.
4. Podczas pierwszej wizyty w Serwisie wyświetlana jest informacja na temat stosowania plików cookies wraz z pytaniem o zgodę̨ na wykorzystywanie tych
plików. Dzięki specjalnemu narzędziu jest możliwość zarzadzania plikami cookie z poziomu strony, wyłączając poszczególne pliki cookies.
5. Użytkownik może zmieniać ustawienia lub usuwać pliki cookies z poziomu przeglądarki. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie przechowywanych
plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika, a także automatyczne ich blokowanie. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
6. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
1) rozpoznania urządzenia używanego przez Użytkownika w celu odpowiedniego wyświetlania zawartości strony,
2) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie ich struktury i zawartości,
3) utrzymania sesji Użytkownika, dzięki czemu Użytkownik nie musi na każdej stronie i podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
4) określania profilu Użytkownika celem wyświetlania treści spersonalizowanych reklam.
§ 9.
Udostępnianie danych
1. Dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane podmiotom, którym Administrator powierza do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów
oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
2. W celu realizacji umowy zawartej za pośrednictwem Serwisu oraz zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu, Administrator udostępnia, na podstawie
zawartych umów, dane osobowe Użytkowników w szczególności podmiotom świadczącym usługi:
1) pocztowe,
2) kurierskie,
3) płatności elektronicznych,
4) księgowe,
5) hostingowe,
6) marketingowe w zakresie obsługi sklepu internetowego,
7) usługi newslettera,
8) usługi centrali telefonicznej,
9) serwisy opinii,
10) usługi zarządzania sprzedażą i obsługi zamówień.
§ 10.
Uprawnienia Użytkowników
1. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do jego danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. W zakresie, w
jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, Użytkownikowi przysługuje prawo
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych.
2. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest zgoda, Użytkownik ma prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma
wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
3. W zakresie, w jakim dane Użytkownika są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – Użytkownikowi
przysługuje także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie
używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Użytkownik może przesłać te dane innemu administratorowi danych.
4. Użytkownikowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, którym jest Prezes
Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Użytkownik uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych lub RODO.